רקע

מרכז כלנית הוקם בשנת 2001 בשיתוף פעולה בין משרד החינוך – מת"י, ומועצת כפר-שמריהו, במטרה לתת מענה מקצועי לילדים בעלי צרכים ייחודיים, בתוך הקהילה.
גישת העבודה במרכז מבוססת על קשר שוטף בין מערכת החינוך, השרות הפסיכולוגי ושרותי הרווחה והקהילה.
אוכלוסיית היעד: ילדים מגיל שנה ועד לגיוס והוריהם.
השירות הינו שירות פרטי ובתשלום.
הטיפולים והשיעורים במרכז מתקיימים לכל אורך שעות היום ובחופשות משרד החינוך.
צוות המרכז שותף לצוות הטיפולי במערכת החינוך, בדיונים הקשורים בילדים המטופלים במרכז.
מנהלת המרכז משתתפת בישיבות ועדת החינוך של המועצה המקומית כפר שמריהו.
 

חזון

  • מקום בו הילדים מרגישים בטוחים ואהובים, וממנו שואבים כוחות וכלים להתמודד עם קשייהם.
  • מקום בו ההורים מגיעים להתייעץ וללמוד – ועליו מספרים בגאווה ובאהדה. זהו מקום בו הם יודעים שילדיהם  מקבלים את הטיפול הטוב, המסור והראוי.
  • מקום בו הצוות המקצועי נהנה מהעבודה ומהתרומה ההדדית.
  • מקום המהווה מקור ללמידה והשראה עבור גורמים מקצועיים ביישובים השכנים.
  • מקום המשרת את הקהילה בכל שעות היממה ומספק מגוון רחב של שירותים מכל קשת התחומים הנדרשים  לילד ולמשפחתו.
  • מקום אטרקטיבי, אסתטי, דידקטי וידידותי לילדים – ומהווה גאווה לישוב כולו.

 

מטרות

  • מתן מענה לילדים בעלי צרכים מיוחדים – הן בתחום הלימודי והן בתחום הרגשי-חברתי.
  • הטמעת סט כלים ואמצעי למידה והסברה - לצורך הטמעת ידע בקרב ההורים, אשר יתרום להבנה הדדית בינם לבין ילדיהם.
  • הקניית ידע מורחב ומעודכן לצוות המקצועי - ופיתוח יכולותיהם לנתח אירועים מורכבים.
  • הפעלת צוות מקצועי לצורך איתור מוקדם של קשיים בקרב ילדים בגיל 3.
  • העמקת הקשר עם גורמים קהילתיים נוספים, התורמים לרווחת הילד ומשפחתו בתחומים לימודיים, התנהגותיים, רגשיים, חברתיים וקהילתיים.
  • מיצוי הפוטנציאל של המטופלים על בסיס מקום פנוי.
  • השתלבות המרכז בצוות חשיבה למתן פתרונות לצרכים עתידיים.
  • התפתחות ונתינת מענה טיפולי מקצועי למבוגרים ולאזרחים ותיקים.
  • הקמת מערך אבחון פסיכולוגי ודידקטי במרכז.