מה זה ריפוי בעיסוק?

זיהוי, איתור, אבחון וטיפול בילד למען קידום התפתחותו המוטורית, התחושתית והקוגניטיבית.
הטיפול מסייע לפתח מיומנויות למידה, יצירת כישורים חברתיים, מלמד ומטפח התנהלות עצמאית.
מטרת הטיפול בריפוי בעיסוק הינה לאפשר עצמאות מקסימלית לילד בסביבה המשמעותית עבורו.
הטיפול בריפוי בעיסוק מספק לילד ולמשפחתו כלים ומיומנויות אשר יאפשרו לו להתמודד עם דרישות החיים וימנעו תסכול וקושי בחייו כילד ובהמשך בחייו הבוגרים.

 

ריפוי בעיסוק במרכז "כלנית"

במרכז כלנית עובדות שתי מרפאות בעיסוק מקצועיות ומנוסות ביותר בתחום התפתחות הילד.

המרפאות בעיסוק מבצעות טיפולים פרטניים, זוגיים וכן קבוצות טיפול שונות בהתאם לצרכים.

העבודה נעשית מגיל שלוש ועד נוער.

העבודה נעשית תוך שיתוף פעולה עם ההורים ומסגרות החינוך.

ילדים המגיעים לטיפול בריפוי בעיסוק הינם ילדים החווים קשיים בתפקודי היום יום שלהם בבית, בגן או בבית הספר בתחומים מגוונים: מגבלה בתנועה, סרבול, קשיי קואורדינציה וקשיים בתכנון.

איחור התפתחותי במיומנויות מוטוריות עדינות- חוסר בדומיננטיות ידנית (יד דומיננטית) , קושי בגזירה, ציור,כתיבה.

קושי להצליח וליהנות ממשימות יומיומיות- אכילה, משחק, שימוש במתקנים בגן שעשועים, ציור ועוד..

הימנעות מהתנסויות שונות - הימנעות עקבית של הילד מפעילויות אשר הינן חלק משגרת יומו מעוררת שאלה לסיבת ההימנעות, האם הדבר נובע מקושי בויסות ועיבוד חושי או האם הקושי הוא במיומנות מסוימת.

ביטויים התנהגותיים שונים - הילד נמצא באי שקט מוטורי, חווה תחושות תסכול המובילות להימנעות מביצוע משימות, ומגלה בעיות באינטראקציות חברתיות.


המפגשים הטיפוליים מקדמים את יכולותיהם של הילדים במספר תחומים:

● חיזוק התשתית הגופנית הדרושה למשחק ולכל תפקוד אחר .

● שיפור ביכולות הוויסות והעיבוד החושי.

● שיפור ביכולות הארגון הגופני המובילות לתנועה איכותית ומהנה.

● שליטה במיומנויות המוטוריקה העדינה.

● שיפור העצמאות בחיי היומיום פיתוח מיומנויות משחק בהקשר התקשורתי.

 

הטיפול הפרטני

בתחילת הטיפול מבצעות המרפאות בעיסוק אבחון כולל ולאחריו נקבעות בשיחה עם ההורים המטרות הטיפוליות ואופן השגתן.

 

שמות המרפאות בעיסוק העובדות במרכז