קבוצות במרכז כלנית
הקבוצות במרכז כלנית נקבעות בהתאם לצרכים העולים מהשטח.
כאשר מתגבשת קבוצה של ילדים העובדים על מטרות דומות, ושיכולים להפיק ולהיתרם מעבודה על מטרות שהקבוצה מאפשרת, אנו נפתח את קבוצה בהנחייה ובליווי מקצועי שיענה באופן מיטבי על הצרכים והמטרות.
לדוגמא - קבוצות לשיפור מיומנויות חברתיות לילדי הגן ולילדי בית הספר.
קבוצות ספורט טיפולי וכלבנות טיפולית.
הקבוצה לשיפור מיומנויות חברתיות
מטרת הקבוצה ליצור מצבים חברתיים בהם יושם דגש על אינטגרציה, עידוד יחסי גומלין בין הילדים, תוך שימת דגש על הדדיות ויחס של כבוד ואכפתיות אחד כלפי צרכיו של האחר.
כמו כן להדגיש את המקום הייחודי של כל משתתף ודרך הביטוי שלו ללמוד ולפנות מקום גם לאחר ולצרכיו.
הטיפול בקבוצה פונה לילדים הזקוקים לאימון ופיתוח מיומנויות קשר חברתיות.
ההתנסות הקבוצתית מהווה כר מיטבי להתפתחות חברתית.
באופן טבעי כל ילד בא לידי ביטוי בקבוצה כפי שהוא נוהג בחיים החברתיים שלו.
בקבוצה מתקיימת אווירה לא שיפוטית המאפשרת לילד מרחב להכיר חלקים משמעותיים בתוכו, להיעזר וללמוד מנגנוני התמודדות שישרתו אותו טוב יותר בחברת הילדים, ללמוד ממקורות חוזק אצל אחרים ולחוש תחושת שייכות.
קבוצת הכנה לקראת כיתה א'
סדנא המעבירה לילדים אשר עולים לכתה א' את החוויה של בית הספר דרך היבטים שונים: רגשיים, לקיחת אחריות, שיפור מיומנויות מוטוריות, קוגניטיביות ושפתיות הדרושות לתפקוד יעיל בכתה א'.הכרות עם ציוד בית הספר (קלמר, ילקוט, מחברת, קלסר).
תרגול מעשי של כתה והכרות עם מערך כתה א'.